PASSO DELLO STELVIO partea a doua - marea zi.

Tag-uri:
PASSO DELLO STELVIO partea a doua - marea zi.>

DIMINEAȚA

După o călătorie dificilă în Italia, am adormit imediat după ce am stins luminile, nu am fost deranjați nici de faptul că suntem într-un mediu necunoscut. Dimineața am fost treziți de alarma ceasului și de razele slabe ale soarelui, care au încercat să pătrundă nu numai prin fereastra pensiunii noastre, ci și prin toate dealurile care înconjurau Martello. Fiecare dintre noi știa că ne așteaptă o zi plină de experiențe, dar și o zi bogată în metri de altitudine. După micul dejun am început să ne pregătim de drum.

Nu a fost chiar atât de ușor să ne îmbrăcăm și să ne echipăm. Termometrul de la pensiune a arătat 13 ° C dimineața, dar prognoza meteo a semnalat o creștere de 4 ° C pe dealuri. Decizia mea de a alege în primul rând îmbrăcăminte funcțională de calitate a fost o idee foarte bună. Ca prim strat, am ales un top funcțional, urmat de tricoul slovac de la Santini din ediția 2015 și vestă iar în rucsac am luat cu mine și alte accesorii vestimentare - încălzitoare pentru brațe, picioare, etc. Pentru coborâre mi-am pregătit o jachetă antivânt și impermeabilă de la Biotex care nu m-a dezamăgit niciodată.

Totul frumos ambalat, bicicletele pregătite. Am fost gata să părăsim Martello. Dacă cineva din echipajul nostru „aventurier” nu a fost încă trezit cu adevărat, aerul rece în timpul unei coborâri abrupte și rapide în primii kilometri l-a trezit de-a binelea. După ce ne-am conectat la ruta principală, am ales direcția către Silandro Schlanders.

De la Martello am urcat treptat, dar nu a fost nici o înclinare abruptă doar o urcare plăcută gradată, ideală pentru încălzire. Deși traseul nostru a condus pe un drum principal, șoferii au fost într-adevăr foarte atenți și răbdători. Prima oră de încălzire a trecut foarte repede pentru noi, pentru că, pe lângă sport, am avut ocazia să cunoaștem locuri unice, arhitectură, natură frumoasă în fiecare sat sau oraș.

LOCURI NECUNOSCUTE

Deoarece trecerea prin Traffoi a fost închisă din cauza cantității mari de zăpadă pe serpentinele finale, a trebuit să continuăm să conducem până în Elveția. La granița dintre Italia și Elveția, vameșii nu opreau cicliștii, așa că am traversat lin. La trecerea frontierei, am fost depășiți de o mașină, care ne-a încurajat prin claxonare, așa că ne-am uitat uimiți. Erau turiști cehi care au cunoscut tricolorul slovac pe tricoul meu, așa că nu au economisit cu strigătele încurajatoare. Am râs și în același timp ne-am bucurat.

Ne-am apropiat de satul Mustair, care adăpostește mănăstirea benedictină medievală St. Ioan din 755. După câțiva kilometri, am văzut deja indicatorul de direcție spre Stelvio. Am râs că ne apropiem de „locul legendar” (indicator de direcție) de care mulți fani ai Giro d´Italia din 2017 își amintesc când Tom Duomolin a trebuit să se oprească de urgență. Vechiul proverb „după râs vine și plâns” ni s-a confirmat din nou. Drumul nostru a continuat până la Santa Maria, unde ne-am îndreptat spre mult așteptatul și solicitantul Umbrail Pass și Stelvio.

METRI DE ALTITUNE MAI MARI, TEMPERATURĂ MAI MICĂ

Primele momente au fost un adevărat masacru. Drumul a urcat și înclinația abruptă ne-a obligat să schimbăm rapid la treptele inferioare de viteză. De la răscruce, am continuat să urcăm un deal abrupt.

După Santa Maria au venit primele serpentine. Ne-am dat seama că fiecare are deja ceva metri de altitudine sau kilometri parcurși după cum ne dureau picioarele, așa că fiecare și-a ales propriul ritm de pedalare. Am căzut de acord cu băieții că mă simt în formă și că vreau să pedalez mai repede decât ei". Am călcat în pedale și m-am îndepărtat de ei.

Cu fiecare metru urcat temperatura a scăzut din ce în ce mai mult. Motivul era clar. O altitudine mai mare, la care a apărut din ce în ce mai multă zăpadă de-a lungul drumului, chiar și troiene de zăpadă. Vremea se juca cu noi. Câteva picături au făcut să mă îngrijorez, dar soarta a fost milostivă, precipitațiile s-au oprit, așa că am perceput acele câteva picături ca o răcorire plăcută. La urcare, am fost din ce în ce mai motivat de fiecare serpentină grație momentelor care mi-au amintit de scena de la Giro din 2017. Am fost încurajat de diferite mesaje lăsate de fani pe drum. Deși nu au fost fanii mei, nici mesajele nu mi-au fost adresate direct mie, dar ca experiență a fost plăcut.

ODATĂ EȘTI SUS, ALTĂDATĂ JOS

Am fost la aproximativ 3 km distanță de Umbrail pas, unde am simțit prima criză. Pe lângă temperatura în continuă scădere, mi-a făcut inconfort să urc vântul rece și rafalele de vânt și atunci am realizat că nu ar fi trebuit să mă despart de băieți. A trebuit să mă descurc repede, deoarece renunțarea și oprirea nu erau nicidecum potrivite nici pentru picioare, nici pentru minte.

Am călcat în pedale și am mers mai departe. Recompensa mea a fost indicatorul Umbrail pass într-o mantinelă de zăpadă de doi metri. În sfârșit am ajuns la drumul de la Bormio
spre Stelvio, care mi-a dat a doua doză de energie. Știam că, cu fiecare apăsare pe pedale sunt tot mai aproape de sfârșit.

Ultimii doi kilometri au mers foarte repede pentru mine. După ce am parcurs fiecare curbă, am așteptat să văd locuri, clădiri sau zone pe care le știam de mult din camerele online. M-a surprins la o curbă un fotograf care stătea într-o mașină și fotografia fiecare bicicletă, motociclist sau mașină care se îndrepta spre Passo della Stelvio. Fiecare își putea găsi fotografia pe site-ul său și o putea cumpăra contra cost.

OBIECTIVUL CLAR ÎN CEAȚĂ

A apărut ultima serpentină și în spatele ei vârful Passo della Stelvio. Aveam o mulțime de gânduri în cap, dar sentimentul de fericire a predominat. Am fost fascinat de vederea urcării iconice de la Trafoi. Când am încercat să îmi fac o fotografie lângă indicatorul Passo della Stelvio, am fost abordat de o vânzătoare italiană de suveniruri pentru ciclism care mi-a făcut o poză. I-am mulțumit și așa a început conversația noastră simplă. A observat inscripția de pe tricou, „Slovakia“ și cu un zâmbet pe față m-a bătut pe umăr cu cuvintele "Slovak cyclist Peter Sagan is the best". Ne-am luat rămas bun și am mers să mă pregătesc pentru sosirea băieților.

Când i-am observat, am încercat să-i aduc mai aproape de atmosfera cursei și să documentez sosirea lor la linia de sosire. Am reușit. Am făcut câteva fotografii, am cumpărat suveniruri și apoi am mers să ne încălzim în restaurant. După completarea energiei, ne-am pregătit pentru coborâre. Pentru ca să nu mă bată prea tare vântul rece, am luat pe mine din rucsac jacheta, încălzitoarele de picioare și eșarfa pentru cap.

Coborârea din Stelvio a fost fantastică. Am reușit să parcurgem în 20 de minute kilometrii pe care i-am urcat în aproape 2 ore. Și drumul înapoi către Martello a fost plin de experiențe. La început am fost prinși de o precipitație mai mare și am arătat de-a dreptul „frumos” pe pista de ciclism cu pietriș. Cel mai rău lucru însă, ne mai aștepta. Când ne-am apropiat de Martello, cu aproximativ 2 km înainte de sfârșitul pistei noastre a venit o furtună puternică cu grindină. O stație de autobuz ne-a ajutat puțin să ne ascundem de această surpriză finală. După furtună, am ajuns în cele din urmă la pensiune. Sosirea a fost urmată de o cină bine meritată. Nu știu ce ne-a făcut mai fericiți - mâncarea excelentă sau amintirile la performanța din acea zi, la priveliștile și la locurile pe care le-am vizitat.

CONCLUZIE

Dacă ai visele tale de ciclism, urmează-le și descoperă frumusețile acestei lumi. Când am urmărit la TV cursa din 2017, habar n-aveam că peste doi ani mă voi lupta în același loc cu metri de altitudine de pe șaua propriei mele biciclete. Personal, nu regret nici una dintre călătoriile pe care le-am făcut până acum. Dacă sănătatea și timpul îmi permit, voi fi fericit să merg undeva să explorez din nou alte locuri și, sper că, voi putea descrie din nou aventurile mele.